.......

publicerat i Allmänt;
GooMårron världen!
Idag är sista dagen i den svenska vardagen, dvs sista dagen med jobb och stressen m handling, tvättning, städ osv osv. Vi lämnar, äntligen, svensk mark för varmare breddgrader nu, kommande måndag och det ska njutas och kopplas av ordentligt!
Jag har sagt till mig själv att detta blir lite utav en inre resa oxå där jag tänker koppla bort allt som varit, skjuta det bakom mig och se framåt och bara se uppåt-aldrig mer neråt och aldrg mer bakåt.
Va fan , tiden står ej still, man blir äldre och man växer inombords likaså utombords *ler* och varför slösa de på allt negativt o gammalt som varit. Sluta tänka så mkt om de förflutna och  bara se framåt o på de ljusa som kan finnas! Det är ett MÅSTE för mig numera och för min son!
 
Och jag säger inte att jag ej kommer finnas för den behövande el ja säger inte att jag inte hjälper men ja gör det i en anna form av person så att säga. Folk måste inse o förstå att jag ej kan stå o stampa på ett o samma ställe o tro att allt kan o ska bli som förr-för de blir det inte!
Jag är för skadad för det.
Jag vill känna en inre lung o ro,
vill känna äkthet, ingen rädsla.
Jag vill känna friheten!!
Och så långt som de kommit nu så vill ja de fortsätter bevaras...vill ej bli påmind eller tillbakadragen i nåt igen!
Och det är med tårar i ögonen o gråten i halsen som ja skriver detta-varför?
- Det vet ja ej själv ens. Bara känns så.
Skuld?
Ångest?
Vet ej varför. Samtidigt känns det rätt. För jag vill ju att folk ska förstå... Jag kan ej gå tillbaka någon fint som en gång skadast el blivit brutet-för de är dött redan- och jag kan ej tillåta de slags känslorna mer.
Livet går vidare och man skaffar nya kärlekar, nya vänner-you name it
Men jag söker inget utav de förutom min frihet och inre lycka o lugn.
En klok vän sa till mig : "Det man ej gör för sig själv-kan man göra för sitt barn"
Å det är väl det jag gjort nu o tagit tag i- (å inte för att va taskig,som man fått höra)
 
Aldrig mer detta ord, aldrig mer denna konversation el så..
Släppa o gå vidare på alla sätt och vis. Må bra, vara fri och behålla de vänner man har o må bra av.
Allt ska behållas i den riktning så som de är nu och blir....
Åsikter el synpungter på detta el mina val så...snälla besvara mig ej ännu mer smärta el klagande, påpekningar,hot eller "suggestions/anklagningar".
Håll det för er själva- för de går ej hem längre!!
 
Å ni! Tänk på en sak- bemöt andra som ni själva vill bli behandlade- !
 
 
 
 
Hej Hopp så länge

Kommentera inlägget här :